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TV PRIEST

My Other People

Nach ihrem – zu Recht – schwer abgefeierten Debüt „Uppers“, schiebt das Londoner Quartett schon nach etwas mehr als einem Jahr das zweite Album nach. Nachdenklicher ist das geraten, persönlicher. Weniger aggressive Uptempo-Smasher, mehr leisere, wärmere Töne. Immer noch reichlich verzerrte Gitarren, aber auch mal ein bisschen Glitzer hier und da, dreampoppige Synthies, eine catchy Bassline oder dezente Streicher. In „Limehouse cut“ zum Beispiel. „It’s a record about personal disintegration and destruction, but also rebuilding again after this. It’s also heavily rooted in place, the music being a very direct response to Britain and England in 2021, but in a more abstract and textural sense. A muddy field viewed from a train window between cities, a patch of wild flowers growing next to a motorway, sticky carpets in a suburban flat roof pub, pissing rain on an August bank holiday and the smell of diesel in an out of town supermarket car park. An angry, hopeful, shitty, beautiful island“, begründet Frontmann Charlie Drinkwater diesen Wandel. Ein bisschen kitschig, ein bisschen düster, bittersüß schön: „It is useless / But I am faithful / Like a snowball in the rain“.