Genau genommen ist der Titel des „companion albums“ zu „The Hypnogogue“ von 2023 der Name einer Band ... aus der Zukunft. Im Inneren des Booklets findet sich diese fiktive Bandbiografie: „EROS ZETA AND THE PERFUMED GUITARS were formed in 2048 in Antarctic City in Antarctica. They had many hits including ‚Realm of Minor Angels‘ and ‚Sublimated in Song‘ and in all released 6 collections of music. They toured the post war world incessantly during the early 2050s and were capable on a good night of selling out concerts in most countries that still had gigs. The band were troubled with personnel and substance problems culminating in Eros Zeta’s addiction to Sky and his subsequent inability to write new songs. In 2054 he journeyed to Korea where he used the Hypnogogue to create new music. After the disastrous effects these songs created he died in a traffic accident whilst on his way to the airport to return home. The songs were thereafter prohibited in most places. In recognition of his services to Antarctican music a statue was built to honour him in the Australian Quarter of Antarctic City. The band continued on without him but to little success which led to them disbanding in 2057.“ Diese Story, die etwas an David Bowies Ziggy Stardust-Figur erinnert, ist die Klammer der 15 Songs. Steve Kilby der THE CHURCH 1980 in Sydney, Australien gründete, spinnt hier weiter Seemannsgarn rund um die (fiktive) Hypnogogue-Maschine, die Träume in Lieder verwandelt – klingt gar nicht so absurd, wenn man sich bestimmte Forschungen anschaut, die unter anderem Elon Musik finanziert. THE CHURCH alias EROS ZETA AND THE PERFUMED GUITARS klingen hier so vertraut wie immer seit ihrem Debütalbum „Of Skins And Heart“ von 1981, auf dem sich der zum Klassiker der australischen Rockmusik gewordene Song „The unguarded moment“ findet – der Überhit „Under the milky way“ kam erst 1987 auf „Starfish“. Der 1954 geborene Steve Kilbey ist als Sänger, Songwriter und Bassist bei der nie aufgelösten Band immer noch die zentrale Person, und auch wenn die Story, die er hier erzählt (und im Booklet bebildert) wird, sehr dystopisch ist, ist ihre musikalische Umsetzung doch erfreulich wohlklingend.
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